Lichtsnoer met gehaakte huisjes

Anleitung Nee. 2649
Anleitung Nee. 2649     Moeilijkheidsgraad: Gevorderde  Werktijden: 12 Uren

De Kerstgeest is hier! Deze prachtige lichtketting is versierd met gehaakte huisjes en zal zeker een mooie plaats in uw huis vinden.

häkelidee

Dit is hoe de feeënlichtjes zijn ontworpen:

Alle steken in een oogopslag:

LM = lucht steek

dc = vaste steek

tr = dubbel haakwerk

Om een huis te haken gaat u als volgt te werk:

Rij 1: Zet 11 LM op + zet 1 LM op voor de keersteek

Rij 2: 11 dc + 1 LM als keersteek

Rij 3: 11 dc + 2 LM als keersteken

Rij 4: 11 tr + 2 LM als keersteken

Rij 5: 3 tr, 2 LM, 1 tr, 2 LM, 3 tr + 2 LM keersteken.

Rij 6: 3 tr, 2 LM, 1 tr, 2 cLMh, 3 tr + 1 LMals keersteek

Rij 7: 11 dc + 1 LM als keersteek

Rij 8: 2 dc samenhaken, 7 dc, 2 dc samenhaken + 1 LM keersteek.

Rij 9: 9 dc + 1 LM als keersteek

Rij 10: Haak 2 dc samen, 5 dc, haak 2 dc samen + 1 LM keersteek.

Rij 11: 7 dc + 1 LM als keersteek

Rij 12: Haak 2 dc samen, 3 dc, haak 2 dc samen + 1 LM keersteek.

Rij 13: 5 dc + 1 LM als keersteek

Rij 14: Haak 2 dc samen, 1 dc, haak 2 dc samen + 1 LM keersteek.

Rij 15: 3 dc + 1 LM als keersteek.

Rij 16: Haak 2 dc samen, haak 2 dc samen (LET OP: de middelste dc van de vorige rij wordt hier twee keer gebreid!
2 keer hier!) + 1 LM als keersteek.

Rij 17: 2 dc + 1 LM als keersteek

Rij 18: Haak 2 dc samen.
häkelidee
Haak zo veel huizen als je wilt op deze manier. In ons voorbeeld zijn er 9 huizen. Naai of verkort de draad niet te veel aan het uiteinde van het dak. Dit zal later voor de bevestiging worden gebruikt.

Haak een ketting van luchtsteken rond de feeënlichtjes (haal de draad afwisselend rechts en links van de feeënlichtjes door).

Rijg bovenaan elk huis een knoop op de draad en naai het huis vervolgens met de naald aan de lichtjesketting vast.

Knip overtollige draadeinden af en naai ze vast.

Gewicht: 50 g; Looplengte: 125 m

Schachenmayr Wolle steht seit 1822 für tolle Qualität zu günstigen Preisen. Die Schachenmayr Wolle Catania ist ein klassisches, besonders beliebtes Baumwollgarn, das bekannt ist für seinen feinen und glatten Faden. Sie lässt sich daher sehr angenehm häkeln oder stricken und ergibt ein tolles feines Maschenbild mit leicht glänzender Optik.

Kennen Sie schon Amigurumis?
Für die beliebten kleinen Häkeltierchen hat sich die Schachenmayr Wolle Catania besonders bewährt. Durch die feine Struktur der Wolle lässt sich das Garn leicht verarbeiten und ist zum Häkeln von Amigurumis daher besonders gut geeignet.

Als Garn aus 100 % Baumwolle besitzt die Wolle Schachenmayr Catania temperaturausgleichende Eigenschaften und einen sehr hohen Tragekomfort.

Daher bietet sich dieses Schachenmayr Baumwollgarn hervorragend zum Stricken von sommerlichen Kleidungsstücken an. Leichte Pullover, Mützen oder Schals lassen sich besonders gut damit stricken.

Sehr beliebt ist auch das Häkeln mit Schachenmayr Wolle. Ob Beanies, Babymützen oder Topflappen - mit der Schachenmayr Wolle Catania häkeln Sie feine Stücke für sich oder Ihre Liebsten.

Wenn Sie doch lieber einen Pullover mit der Wolle stricken möchten, hier eine kurze Anleitung dafür: Für einen Pullover der Größe 40 benötigen Sie ca. 500g Wolle, eine Maschenprobe auf 10 x 10cm ergibt 26 Maschen und 36 Reihen.

Kennen Sie schon Amigurumis?

Timer; Aantal lampen: 20; Watt: 0.03; Inclusief batterijen; Materiaal: Kunststof, Draad

Een veelzijdige micro LED snoer lampie voor sfeervolle blikvangers in zelfgemaakte decoraties. De lichtketting met warmwitte LED's heeft een goudkleurige, buigzame draad. In totaal is de lichte ketting ca. 100 cm lang.

Met behulp van de schakelaar op het batterijvak kan de lichtketting worden in- en uitgeschakeld of in de timerfunctie worden gebruikt. Deze stelt een licht in voor 6 uur en een automatische uitschakeling voor 18 uur. De benodigde 2 x CR2032 batterijen zijn reeds meegeleverd.

Gebonden kransen en bloemstukken, beplante schalen, miniatuurlandschappen of gewoon gedrapeerd op de vensterbank, zetten de feeërieke lichtjes nobele accenten. Strooisels, decoratieve sneeuw, figuren, natuurlijke materialen en kerstballen vullen de decoratie perfect aan.

Inhoud: 100 g; Materiaal: Hout

100 g verschillende maten knopen van natuurlijk hout in een mix tegen een bijzonder gunstige prijs:

Het pakket bevat ca. 120 tot 135 Houten knopen, ongesorteerd, in de meest gangbare maten van Ø ca. 1,5 tot 3 cm.

Houten knopen zijn natuurlijke belangrijke accessoires voor het naaien, voor handwerk en decoratieve ideeën.

Inhoud: 3 stuks; Materiaal: Metaal

Wolnaalden zijn Naalden gemaakt van metaal met een extra groot naaldoog en stompe naaldpunt.

Ze zijn dus ideaal voor het naaien van wollen draden en voor het aan elkaar naaien van gebreide of gehaakte stukken.

De Prym wolnaalden zijn bijzonder hoogwaardig in de verwerking, met een zeer gladde metalen oppervlaktestructuur. De verpakking bevat 3 Naalden verschillende maten, gesorteerd.

Inhoud: 12 stuks; Materiaal: Aluminium; L: 15 cm

VBS Haaknaald set "2 mm - 8 mm" met 12 haaknaalden in de sterktes 2,0, 2,5, 3,0, 3,5, 4,0, 4,5, 5,0, 5,5, 6,0, 6,5, 7,0 en 8,0. De belangrijkste haaknaalden zijn dus opgenomen in een uitstekend ontwerp. De haaknaalden zijn van aluminium en hebben een in reliëf aangebrachte naaldmaat. Ze zijn geverfd in verschillende kleuren voor visuele ondersteuning.

De naalden liggen comfortabel in de hand en zijn perfecte metgezellen voor al uw haakprojecten. Met deze grote selectie heeft u altijd de juiste naald bij de hand.