Basisinstructie linoleumdruk

Linoleumdruk is een geweldige druktechniek waarmee je gemakkelijk motieven op stof en textiel kunt overbrengen. Er zijn zowel hardere linoleumdrukplaten als de nieuwe softcutplaten, die het werken ermee zeer eenvoudig maken. Nadat u een gewenst motief op de platen heeft overgebracht en uitgesneden, kunt u het zo vaak als u wilt op textiel drukken

U heeft een Linoleumdruk slechts drukplaat, een inktrol Snijwerktuig, en drukinkt nodig. Bovendien kunt u uw motief ook na het drukken inkleuren Textielverf .

linoldruck
softlinol

Voordat je begint

Voordat u gaat schilderen, moet u uw werkoppervlak goed bedekken om onzuiverheden te voorkomen. Plaats een karton of folie tussen de lagen stof om te voorkomen dat de verf doordringt. Roer uw verf altijd goed om voor gebruik. Uw textiel moet vrij zijn van afwerkingen en wasverzachters.

Stap voor stap naar succes

1. Denk na over een motief en breng het over op uw ontwerp met behulp van transferpapier. Over het algemeen Linoleumsnede plaat. zijn de lijnen en vlakken die u wegsnijdt later wit of in de basiskleur van uw textiel en worden de lijnen en vlakken die u laat staan bedrukt in de kleur die u gebruikt. Let er bij de keuze van uw motieven en vooral van het lettertype op dat u ze spiegelbeeldig moet afdrukken.
  2. Vooral met de nieuwe Softlinol-platen is het heel eenvoudig om later lijnen en vlakken weg te schrijven. Wanneer u klaar bent met het uitsnijden van uw motief, kunt u met een inktroller inkt oppakken en over uw bord rollen. Zorg ervoor dat uw hele motief met verf wordt bedekt. Het inrollen van de drukplaat met meerdere kleuren is ook mogelijk.
  3. Neem nu uw drukplaat en plaats deze met een beetje druk op de gewenste plaats van uw textiel. Verwijder nu voorzichtig de plaat weer. Als u het motief een tweede keer wilt drukken, breng dan opnieuw inkt aan op de plaat met de roller. Als je klaar bent met printen, maak je het schoon met water.
  4. Bevestig nu uw bedrukte motief volgens de verpakkingsinstructies voor uw drukinkt.
  5. Als u uw motief na het drukproces wilt Aquarelverf verfraaien, bevochtig dan de gewenste plekken met water. Hoe natter het oppervlak, hoe beter de uitvloeiing van de verf. Je kunt Aquarelverf. ook met een borstel met veel water en een beetje water op Aquarelverf de gewenste plekken schilderen.
  6. Laat uw lapje stof drogen en zet het opnieuw in de oven op ongeveer 150 °C gedurende 8 minuten.
  7. Na het bevestigen van uw textielstuk is het wasbaar op 40 graden. Gelieve uw afgewerkte textielstuk/stof binnenstebuiten te strijken en te wassen.
  8. Reinig uw gereedschap direct na gebruik.

Materiaal: Hout, Kunststof, Metaal

De Linoleum Cutting Set bevat alle materialen die nodig zijn om direct aan de slag te gaan met de fascinerende hobby linoleumdruk:

Naast een DIN A6 Linoleumsnede plaatvoor de eerste oefeningen, een houten handvat met vijf verschillende snijmessen, 1 tube zwarte linoleumdrukinkt, 1 kleurenpalet, een plastic doos en een handleiding worden meegeleverd.

Dit Creatieve set is ideaal voor het testen van de Linoleumdruk-hobby, ook als cadeau-idee

Aantal onderdelen: 7; Materiaal: Hout, Metaal

Linoleumdruk -Gereedschap met verschillende messen en schrapers. Voor het maken van negatieve stencils voor de Linoleumdruk

Dikte: 7 mm; Materiaal: Kunststof; B: 15.5 cm; H: 9 cm

Tolle Soft Linolplatte für die Linoldruck-Technik. Diese Weichgummiplatte ist weicher als die herkömmlichen Linolplatten und ermöglicht ein müheloses Gravieren mit dem Linolmesser. Sogar ein Druck auf gebogenen Oberflächen ist mit dieser Soft Linolplatte möglich.

Das Schöne an dieser Soft Linolplatte ist, dass sie einfach nach dem Gebrauch mit Wasser gereinigt und mit einem neuen Farbton als zuvor wieder verwendet werden kann. Nach Bedarf kann die Weichgummiplatte auch in andere Formate zugeschnitten werden.

Dikte: 7 mm; Materiaal: Kunststof; B: 7.8 cm; H: 9 cm

Marabu Textil Print ist eine auf Wasserbasis, matte, brillante Druckfarbe und überzeugt durch ihren weichen Griff. Diese Textil Farbe ist lichtecht, geruchsneutral, speichelecht und kann nach Belieben mit Wasser verdünnt werden. Die Druckfarbe hat eine besonders lange Offenzeit. Somit ist sie ideal für den Sieb-und Hochdruck auf Textilen geeignet. Das Nassbleiben der Farbe ist wichtig, so wird ein Verkleben des Siebgewebes vermieden und es entsteht ein optimales Druckergebnis mit einem homogenen Farbauftrag.

Textil Print kann auf dunklen und hellen Textilen mit einem Kunstfaseranteil von bis zu 20 % angewendet werden. Nach der Fixierung mit dem Bügeleisen ohne Dampf ca. 3 Minuten oder im Backofen bei 150 Grad ca. 8 Minuten können die Textilen bei 40 °C Feinwäsche gewaschen werden.

Gestalten Sie mit dieser hervorragenden Textil-Druckfarbe wunderschöne Kissenhüllen, Tischläufer oder Sets passend zu Ihrer Wohn-Deko, trendige Stofftaschen und coole T-Shirt.

Tipp:
Die Druckfarbe sollte vor dem Gebrauch gut aufgerührt und das Arbeitsmaterial nach dem Gebrauch gründlich mit Wasser gereinigt werden.