Basisinstructies voor het maken van kaarsen

Anleitung Nee. 1490     Moeilijkheidsgraad: Beginners  Werktijden: 15 Notulen

Hoe wordt een kaars gegoten?

Voor de klassieke kaarsgieterij Was voor kaarsen geproduceerd door het mengen van 80% paraffinewas en 20% stearinewas. Deze is verkrijgbaar als korrelwas. Paraffine zorgt voor de brandbaarheid, de stearine zorgt ervoor dat de kaars rustig en met weinig geur brandt

U kunt het uzelf ook makkelijker maken door gebruik te maken van kant-en-klare bio-was. Deze is gemaakt van geharde palmolie en wordt samen met kleurstofkorrels een kaars met een porseleinachtig, pastelkleurig uiterlijk

Maak eerst een gietmal klaar . U kunt elke vorm gebruiken die hittebestendig is. Hang een lont in de mal of gebruik een kaarslont met voet

Verwarm het wasgranulaat (gemengd met geparfumeerde olie naar uw persoonlijke smaak) in een pollepel. Het smeltpunt van de was is 60 °C. De verwarming kan worden gedaan in een waterbad of in de magnetron. Giet dan gewoon de vloeibare was in de mal. De kaars komt vrij uit de mal als deze afkoelt.

Kaarsen in glazen - bijna te mooi om weg te geven

Voor onze creatieve ideeën hebben we organische was gemengd met waskleurgranulaat, wat kaarsengeurolie toegevoegd en de afgewerkte wasmassa gevuld in decoratieve opbergpotten die met kaarslokjes zijn geprepareerd

Van het witte Knutselkarton is met behulp van een stempel (handgemaakt) en de getande punchcirkel van 3,8 cm elk een liefdevol etiket gemaakt. Met kantkanten, Jute lint en Veren verspreide onderdelen, werden de glazen eindelijk gedecoreerd tot zomerse delicate decoratieve kaarsen.

Kaarsen met natuurlijke geurende bloemen

U kunt ook biologische was met echte rozenblaadjes water geven of Lavendel in een conserveringspotje. U kunt het aroma van de bloemen versterken met de bijpassende kaarsgeurende olie. Deze is gevuld met gestempelde Kraftpapier- en kurkpapier etiketten en katoenen decoratieve koorden - ziet er geweldig uit en ruikt heerlijk!

Inhoud: 500 g; Materiaal: Palmolie

Biowachs besteht aus gehärtetem Palmöl. Durch das Zumischen von Färbegranulat bekommt Ihre Kerze einen porzellanartiges, pastellfarbiges Aussehen.

Inhoud: 12 stuks; Diameter (buiten): 1.8 mm; Materiaal: Katoen, Wax; L: 8 cm

Praktische ronde lont met metalen voet voor kaarsen met een Ø van 6 cm. De lengte is ca. 8,0 cm en de Ø is ca. 1,8 mm.

Met deze geprefabriceerde lont is het gieten van kaarsen kinderspel. Door de metalen voet blijft de lont gewoon op zijn plaats tijdens het gietproces van de kaars en is er geen gecompliceerd knopen of vasthouden nodig.

Je kunt dus zelfs een kleine bril en andere dingen gebruiken. Dankzij de eenvoudige bediening zijn deze lonten ook zeer geschikt voor het gieten van kaarsen met kinderen en groepen.

Mooi ingepakte, zelfgemaakte kaarsen zijn het ideale cadeau voor Moederdag of Kerstmis.

Inhoud: 40 g; Materiaal: Wax

Der individuellen Kerzengestaltung steht nichts mehr im Wege!

Das Wachs-Färbegranulat einfach in das bereits geschmolzene Wachs geben und so die Kerzen nach Ihren Vorstellungen einfärben. Die Packung enthält 40 g. 1-2 Esslöffel reichen für ca. 500 g.

Je mehr Granulat in das Wachs gegeben wird, desto intensiver wird die Färbung der Kerze. Das Wachs in eine geeignete Gießform füllen und mit einem Docht versehen. Schon entstehen persönliche Geschenke.

Tauche ein in die Welt der Düfte und kreiere deine eigenen Duftkerzen mit dem hochwertigen Kerzenduft-Öl. Die 10 ml Glasflasche enthält reine, natürliche Öle, die sich perfekt mit Wachs vermischen lassen. So kannst du deinen Kerzen eine individuelle Note verleihen und für eine langanhaltende Duftwirkung sorgen.

Dieses Kerzenduft-Öl ist das ideale Produkt für alle, die gerne selbst kreativ werden und ihre Umgebung mit einem angenehmen Duft erfüllen möchten. Die natürlichen Öle sind besonders gut verträglich und sorgen für ein unvergleichliches Dufterlebnis. Durch die hohe Qualität des Öls entfaltet sich der Duft beim Abbrennen der Kerze besonders intensiv und langanhaltend.

Ob als Geschenk für deine Liebsten oder für dich selbst, mit diesem Kerzenduft-Öl kannst du deine eigenen Duftkerzen ganz nach deinen Vorstellungen gestalten. Lass dich von der Vielfalt der Düfte inspirieren und erschaffe einzigartige Kerzen, die deine Sinne verwöhnen.

Inhoud: 50 stuks; Diameter (buiten): 3 mm; Materiaal: Hout; L: 20 cm

De VBS Bamboespiesjes zijn ca. 20 cm lang en hebben een dikte van ca. 3 mm. De puntige stokjes worden geleverd als bulkverpakking van 50 stuks.

De houten stokjes zijn vooral geschikt om kleine onderdelen te spiesen tijdens het drogen en als hulpmiddel voor het tekenen van marmerpatronen. Praktisch ook voor de kaarsenhobby: het lontuiteinde wordt eenvoudig om de houten stok gewikkeld.

Inhoud: 1000 g; Materiaal: Paraffine

Wil je zelf kaarsen water geven? Met paraffine is dit nu heel gemakkelijk. Het beste resultaat krijg je als je 80% paraffinewas en 20% stearinewas mengt. Dit geeft u een rustige en reukloze verbranding van uw kaarsen. De paraffinewas ziet er na het gieten licht doorzichtig uit, zodat het ook geschikt is voor het gieten van materialen. 1000g resultaat in ca. 1086 ml. Het smeltpunt is ongeveer 52°C.

Inhoud: 500 g; Materiaal: Stearin

Stearine wordt gewonnen uit plantaardige palmolie en is biologisch afbreekbaar. Het wordt gebruikt om kaarsen en zepen te maken en behoudt zijn vorm, zelfs bij hoge temperaturen. Ideaal om te kleuren.

De meeste kaarsen worden gemaakt met een verhouding van 80% paraffine en 20% stearine, omdat deze verhouding u het optimale resultaat geeft.
500g geeft ca. 543 ml

Materiaal: Kunststof

Gieten en smeltpan voor het smelten en gieten van zeep of was.

De praktische opscheplepel kan gewoon in het waterbad worden gehangen. Een schenker elk aan de linker- en rechterzijde om aan beide zijden te gieten. Geschikt voor magnetron. Slechts 1 minuut bij 800 watt