Anleitung: VBS Mamselle „Lotta“ im Frühlingslook

Anleitung Nee. 800     Moeilijkheidsgraad: Gevorderde  Werktijden: 40 Notulen
Ze is gemakkelijk te knuffelen - onze schattige Mamselle "Lotta"! Mooi gekleed is ze klaar voor haar eerste lente-uitje.

En zo werkt het

Breng de omtrek van het jurkenpatroon voor de rug twee keer over op de bloemenstof "Blossom" en voeg 1 cm naadtoeslag toe aan de buitenste randen. Voeg 2 cm in het midden toe. Knip dan de twee helften uit met een pinkschaar. Dit voorkomt dat de snijkanten gaan rafelen. Knip de halslijn direct aan de rand door, want die verdwijnt onder het buitenste kledingstuk. Vervolgens worden de twee helften aan de middelste naadvoet breed gezoomd en vervolgens van onderaf zo aan elkaar genaaid dat er een opening overblijft die groot genoeg is om de jurk over het hoofd van de mamselle te trekken. Voor het voorste deel spiegelt u het patroon en brengt u het over op de stof. Laat ook voor deze snede 1 cm naadtoeslag rondom toe - behalve bij de halslijn - en knip het uit met de pinkschaar. Voor de voor- en achterdelen, eerst de mouwuiteinden voetbreed omzoomen en dan de twee stukken langs de zijkanten en de schouders aan elkaar naaien. Ten slotte wordt de rok met de voet wijder gezoomd en wordt de groene kant rond de buitenkant van de rokzoom genaaid. Naai de kant rond de mouwen met de hand.

Tip: U kunt de rok en de mouwen naar wens verlengen.

Haak de schoenen voor Mamselle met behulp van de haakinstructies uit het boekje "Brei- en haakinstructies Rico Baby 009". Deze zijn gehaakt met Catania Katoengaren en naaldmaat 2.5. Van hetzelfde haken jullie Garen lange luchtkettingen voor de haarlussen. Om ze wat dikker te maken, kunt u extra kettingsteken over de hele lengte haken. Leg de afgewerkte schoenen op de mamselle en bevestig de riemen met een kleine steek. Deze is bedekt met een stoffen bloem, die je fixeert met warme lijm.
Markeer nu een riem op het witte jurkje en borduur het met Sticktwist in de steelsteek na

Tip: Omdat de stof zeer dicht geweven is, is het Borduurnaald moeilijk om er doorheen te trekken. Een ambachtelijke tang zal hier helpen

Naai in de halslijn van het jurkje met de hand groen in de ruimtes Kantband,tussen de wijnstokken en steek er een paar bloemen in. Nu kunt u de kleurrijke bloemenjurk en de witte geborduurde jurk aantrekken. Tot slot plak je een bloem op de hand en bind je de gehaakte luchtkettingen rond de vlechten.

Gewicht: 50 g; Looplengte: 125 m

Schachenmayr Wolle steht seit 1822 für tolle Qualität zu günstigen Preisen. Die Schachenmayr Wolle Catania ist ein klassisches, besonders beliebtes Baumwollgarn, das bekannt ist für seinen feinen und glatten Faden. Sie lässt sich daher sehr angenehm häkeln oder stricken und ergibt ein tolles feines Maschenbild mit leicht glänzender Optik.

Kennen Sie schon Amigurumis?
Für die beliebten kleinen Häkeltierchen hat sich die Schachenmayr Wolle Catania besonders bewährt. Durch die feine Struktur der Wolle lässt sich das Garn leicht verarbeiten und ist zum Häkeln von Amigurumis daher besonders gut geeignet.

Als Garn aus 100 % Baumwolle besitzt die Wolle Schachenmayr Catania temperaturausgleichende Eigenschaften und einen sehr hohen Tragekomfort.

Daher bietet sich dieses Schachenmayr Baumwollgarn hervorragend zum Stricken von sommerlichen Kleidungsstücken an. Leichte Pullover, Mützen oder Schals lassen sich besonders gut damit stricken.

Sehr beliebt ist auch das Häkeln mit Schachenmayr Wolle. Ob Beanies, Babymützen oder Topflappen - mit der Schachenmayr Wolle Catania häkeln Sie feine Stücke für sich oder Ihre Liebsten.

Wenn Sie doch lieber einen Pullover mit der Wolle stricken möchten, hier eine kurze Anleitung dafür: Für einen Pullover der Größe 40 benötigen Sie ca. 500g Wolle, eine Maschenprobe auf 10 x 10cm ergibt 26 Maschen und 36 Reihen.

Gewicht: 50 g; Looplengte: 125 m

Kennen Sie schon Amigurumis?

Grootte: 3 - 7; Inhoud: 20 stuks; Materiaal: Staal

Klassiek Prym-naaldassortiment: Het assortiment bevat 20 lange verschillende naalden in de maten 3 - 7.

Deze kwaliteitsnaalden horen in elke naaldenkast thuis. Ze Naalden zijn perfect om met de hand te borduren en te naaien. Ze zijn nodig voor het naaien van knopen, voor het maken van handgestikte stoffen poppen, voor het maken van stoffen bloemen, rozetten en voor vele andere ambachten

Inhoud: 6 stuks; Materiaal: Metaal

Het borduurnaald-assortiment bevat 6 hoogwaardige pryms Borduurnaalden met punt van naaldmaat 18 - 22.

de hoogwaardige pryms zijn-Naalden geschikt voor het borduren van bijvoorbeeld kruissteek of Witborduurwerk. met

Borduurnaaldenpunt worden vooral gebruikt voor het borduren op fijne of zelfs zware stoffen. Metaal-Borduurnaalden.

Dikte: 2.5 mm; Materiaal: Kunststof, Metaal; L: 15 cm

Eine solide addi Wollhäkelnadel für Ihre Handarbeiten. Die Häkelnadel hat einen soliden vernickelten Aluminiumhaken. Der verstärkte Kunststoffgriff liegt angenehm in der Hand. Die Nadelstärke ist in das Griffende eingestanzt. Durch die farblichen Teilstück des Griffs lässt sich die Größe der Nadel ganz leicht erkennen.

Lijnbreedte: 1 - 2 mm

Deze KREUL sublimeer potlood is een must-have in elke ambachtelijke doos:

Met de sublimatie pen is het mogelijk om te tekenen op alle stoffen zoals zijde, katoen, maar ook op andere materialen zoals karton of Schildersdoek iets tijdelijk. Perfect voor uw markeringen die weer moeten verdwijnen!

De violette kleurvloeistof van de pen is zelfdovend

Gebruik Rechtshandig; Materiaal: Kunststof, Metaal; L: 11 cm

Een stevige, kleine ambachtelijke schaar die perfect past in elk potloodetui. De universele schaar kan worden gebruikt voor een verscheidenheid aan handwerk en knipwerk, bijv. voor knutselideeën met Papier, Vilt, Folie en nog veel meer De smalle punt maakt ook fijner handwerk mogelijk, zoals het uitsnijden van motieven en figuren voor de Kaart ontwerp. De handwerkschaar heeft een scherp mes, zodat u netjes en precies kunt knippen.